Zapraszamy od Poniedziałku do Piątku w godzinach: 7.00 – 15.00
Zachęcamy Państwa do korzystania z naszej strony internetowej.
https://www.woda.radom.pl,
mail: woda@woda.radom.pl
tel. 48 383 15 00 – centrala
- Dział Rozliczeń Odbiorców: 48 38 31 (532-535), 48 38 31 575, 538, 539
- Dział Techniczny: 48 38 31 596, 521, 522, 523
- Dział Sieci Wodociągowej 48 38 31 563
- Dział Sieci Kanalizacji 48 38 31 574, 622, 613, 625
- Laboratorium Badawcze 48 38 31 548
- Dział Odbiorów Przyłączy i Sieci 48 38 67 641, 48 38 31 580
godziny obsługi telefonicznej: 7:00 – 15:00
Biuro Obsługi Klienta zajmuje się kompleksowym załatwianiem wszystkich spraw związanych z działalnością Spółki w relacji z klientem:
- pomagamy załatwić formalności związane z podpisaniem umowy na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, bądź wprowadzaniem zmian do umowy, dotyczących użytkownika lub właściciela posesji,
- przyjmowaniem od klientów stanów wodomierzy, obsługą wszelkich reklamacji dotyczących:
- faktur
- rozliczeń za wodę i ścieki
- zakłóceń w dostawach wody/odbioru ścieków,
- przyjmowaniem i sprawdzaniem kompletności dokumentacji przedkładanej przez inwestora, a dotyczącej podłączeń wod-kan. do budynków indywidualnych,
- wydawaniem warunków technicznych w zakresie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz podłączeń nieruchomości do miejskiej sieci wodociągowo -kanalizacyjnej,
- przyjmowaniem do uzgodnienia dokumentacji projektowych inwestycji w zakresie sieci i przyłączy wodociągowo- kanalizcyjnych,
- udzielaniem informacji, porad w zakresie naszych kompetencji na inne nurtujące klienta pytania,
- przyjmowaniem od klientów wszelkiej korespondencji składanej osobiście w siedzibie Spółki oraz przyjmowaniem skarg i wniosków, i przekazywaniem ich do dalszego załatwienia do Sekretariatu Spółki.
Zasady rozliczeń za podlewanie ogródków i terenów zielonych
Ogólne informacje dot. zasad rozliczania ilości odprowadzanych ścieków w przypadku przeznaczenia wody do utrzymywania terenów zielonych (podlewania ogrodu)
Pomniejszenie ilości odprowadzanych ścieków w rozliczeniach, w przypadku przeznaczenia wody do celów podlewania ogrodu, może nastąpić wyłącznie, wówczas gdy wielkość zużycia wody na ten cel ustalona zostanie na podstawie dodatkowego wodomierza zwanego podlicznikiem ogrodowym zainstalowanego zgodnie z Instrukcją montażu i wymaganiami instalacyjnymi wydanymi przez Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o. , zwanymi dalej „ Spółką”.
Podlicznik ogrodowy do podlewania terenów zielonych montowany jest na koszt Odbiorcy usług. Koszty zakupu i montażu podlicznika ogrodowego do podlewania terenów zielonych ponosi Odbiorca usług.
Niezbędne jest zatem wykonanie instalacji do podlewania ogrodu z oddzielnym opomiarowaniem ilości bezpowrotnie zużytej na ten cel wody.
Ogólne warunki dot. zasad rozliczania ilości odprowadzanych ścieków w przypadku przeznaczenia wody do utrzymywania terenów zielonych i odbioru technicznego podlicznika ogrodowego:
- ilość zużytej wody, wykorzystywanej do utrzymywania terenów zielonych (podlewania ogrodu) uwzględnia się w rozliczeniach wyłącznie w okresie podlewania ogrodu tj. od 15kwietnia do 15 września każdego roku,
- sprawdzenie poprawności montażu podlicznika ogrodowego dokonywane jest przez pracownika (odczytywacza ) Wodociągów Miejskich w Radomiu ul. Filtrowa 4.
- zestaw wodomierzowy do podlewania powinien składać się z podlicznika ogrodowego i zaworu odcinającego oraz jeżeli przepisy prawa wymagają, zaworu antyskażeniowego, zgodnie z wymaganiami dla przepływów zwrotnych, określonymi w Polskiej Normie dotyczącej projektowania instalacji wodociągowych,
- podlicznik ogrodowy powinien być zamontowany na wewnętrznej instalacji wodociągowej przeznaczonej do podlewania ogrodu, za wodomierzem głównym, w budynku, wg załączonego schematu lub w studni wodomierzowej zlokalizowanej poza budynkiem.
- instalacja do podlewania ogrodu na odcinku od podlicznika ogrodowego do punktu czerpalnego (w budynku) winna być możliwie najkrótsza i widoczna na całym odcinku,
- dostęp do podlicznika ogrodowego powinien być bezpieczny i swobodny,
- niedozwolone jest wykonywanie odgałęzień lub montowanie punktów czerpalnych na odcinku instalacji między podlicznikiem ogrodowym, a zewnętrznym zaworem czerpalnym do podlewania ogrodu, takie instalacje wykluczają uwzględnianie w rozliczeniach wskazań przedmiotowego podlicznika,
- woda mierzona przez podlicznik ogrodowy może być przeznaczona wyłącznie do celu podlewania ogrodu, bezpowrotnie zużyta wyłącznie do podlewania terenów zielonych i nie może być odprowadzana do sieci kanalizacyjnej,
- w rozliczeniach opłat za odprowadzanie ścieków uwzględnianie będą wyłącznie wskazania podliczników
ogrodowych
posiadających ważną cechę legalizacji. Okres ważności cechy legalizacji podliczników ogrodowych wynosi 5 lat.
legalizacja traci ważność w przypadku uszkodzenia podlicznik ogrodowego albo zniszczenia cechy legalizacji
podliczników ogrodowych lub cechy zabezpieczającej
- koszty zakupu podlicznika ogrodowego , prac instalacyjnych, ewentualnej naprawy licznika, legalizacji podlicznika ogrodowego (co 5 lat), ponosi Odbiorca usług,
- odczyty i rozliczenia podlicznika ogrodowego dokonywane są po zawarciu ze Spółką stosownej umowy,
- sugerujemy, aby decyzję o montażu podlicznika ogrodowego do podlewania terenów zielonych podjąć po analizie rzeczywistych potrzeb w zakresie podlewania zieleni i kosztów związanych z wykonaniem instalacji, utrzymaniem instalacji wraz z podlicznikiem ogrodowym. Nakłady związane z utrzymaniem i rozliczaniem podlicznika ogrodowego powinny być niższe od wartości uzyskanej bonifikaty opłat za odprowadzanie ścieków.
Dodatkowych wyjaśnień udzielają pracownicy Biura Obsługi Klienta naszej Spółki, lub Dział Kontroli Sieci i Odbiorców w dni robocze od 7.00 do 15.00, tel: 48/38 31 556, 48/38 31 598, 48/38 31 553,
Informujemy, że sprzedaż wodomierzy w systemie radiowym będzie się odbywać w Wodociągach Miejskich Sp. z o o. ul. Olsztyńska 35 – Dział Eksploatacji Wodomierzy od 1.02.2023 w godz.: 7:30 do 14:30
- Wniosek o wydanie informacji o możliwości doprowadzenia wod-kan
- Wniosek o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci
- Wniosek o wydanie infor
macji o możliwości odprowadzenia wód opadow
ych
- Wniosek o wydanie warunków odprowadzenia wód opadowych
- Wniosek o potwierdzenie odbioru przyłączy
- Wniosek o uzgodnienie projektu budowlanego
- Druk oświadczenia wykonawcy
- Wniosek o zawarcie umowy na zaopatrzenie w wodę i / lub odprowadzanie ścieków
- Wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków dla dostawców ścieków przemysłowych
- Wniosek o zawarcie umowy na odprowadzanie ścieków do punktu zlewnego
- Wniosek o zawarcie umowy na odprowadzanie wód opadowych i roztopowych
- Wniosek na zamontowanie podlicznika radiowego do podlewania terenów zielonych – ogrodu
- Informacja dotycząca montażu wodomierza do opomiarowania bezpowrotnie zużytej wody oraz rozliczania wody i odprowadzanych ścieków
- Informacja dla odbiorcy – wymagania instalacyjne
- Zasady rozliczeń za podlewanie terenów zielonych (ogródków)
- Wniosek o rozłożenie należności na raty
- Wniosek o zmianę terminu zapłaty za fakturę/y
- Klauzula informacyjna Administratora danych osobowych RODO
- Monitoring wizyjny RODO
- Protokół zdawczo odbiorczy ze stanami wodomierzy
- E-FAKTURA:
- Regulamin wystawiania faktur i rozliczeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- Regulamin Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na otrzymywanie faktur, duplikatów faktur, korekt faktur, wezwań do zapłaty oraz innych zawiadomień i informacji w formie elektronicznej
- Oświadczenie o cofnięciu zgody na otrzymywanie faktur, duplikatów faktur, korekt faktur, wezwań do zapłaty oraz innych zawiadomień i informacji w formie elektronicznej
Ustala się 14 – dniowy termin załatwiania spraw przyjętych do Biura Obsługi Klienta.